Tuesday, April 7, 2009

Kemenangan Pakatan Rakyat, Kesejahteraan Rakyat


Assalamualaikum kpd sahabat2 yg dimuliakan,

Pertamanya dan selama-lamanya marilah kita merafakkan seinfiniti kesyukuran kpd Allah SWT kerana telah memberikan kpd kita nikmat yg paling besar iaitu nikmat Iman dan nikmat Islam, alhamdulillah..

Tidak apa yg mampu di ucapkan oleh sy melainkan kalimah Alhamdulillah dan bertakbir kpd Allah Azza Wa Jalla di atas kemenangan bergaya Pakatan Rakyat di Pilihanraya Kecil Parlimen Bukit Gantang yg di wakili oleh Dato’ Seri Ir Nizar Jamaluddin dari Parti Islam SeMalaysia (PAS) dan juga Pilihanraya Kecil Dun Bukit Selambau yg di wakili oleh S. Manikumar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR)..takziah juga di ucapkan kpd Jawah anak Gerang di atas kekalahan di Dun Batang Ai…

Keputusan rasmi di Parlimen Bukit Gantang, calon PAS, Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaluddin meraih 21,860 undi, manakala calon BN, Ismail Saffian mendapat 19,071 undi, dan calon Bebas, Kamarul Ramizu Idris hanya 62 undi. Dengan itu Nizar diisytihar menang dengan majoriti 2,789 undi.

Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin mengangkat tangan sejurus diumumkan menang di Bukit Gantang


Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin sewaktu keluar dari Dewan Pusat Penjumlahan Undi

Bagi kawasan Dun Bukit Selambau, calon PKR, S. Manikumar meraih undi sebanyak 12,632 undi, manakala calon BN, S. Ganesan mendapat 10,229. Majoriti 2,403 undi. Sejumlah 415 undi rosak.

Calon PKR, S. Manikumar menang di Bukit Selambau

Manakala bagi kawasan Dun Batang Ai, situasi yg berbeza berlaku, Barisan Nasional (BN) mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Batang Air dengan majoriti besar 1,854 undi. Calon BN, Malcom Mussen Lamoh memperoleh 3,907 undi mengalahkan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Jawah Gerang (2,053 undi).


Calon Barisan Nasioanal, Malcom Mussen Lamoh menang di Dun Batang Ai

Secara jujurnya, apa yg boleh kita perkatakan, kemenangan Pakatan Rakyat di dua kawasan di Semenanjung Malaysia membuktikan bahawa rakyat Malaysia secara totalnya menolak gagasan yg di bawa oleh UMNO ataupun Barisan Nasional iaitu umumnya mereka memperjuangkan bangsa semata-mata dan rakyat menerima apa yg dibawa oleh Pakatan Rakyat iaitu memperjuangkan kesejahteraan rakyat di Malaysia..


Sebenarnya rakyat mahu perubahan pembawaan politik baru yang berimej rakyat, kebajikan, kebersamaan, perpaduan, keadilan sejagat, amanah, kesederhanaan, keterbukaan dan toleran. PAS yang digambarkan selama ini dengan imej ekstrim oleh UMNO dan BN, DAP pula digambarkan anti Islam, begitu juga PKR, akhirnya diterima oleh rakyat Bukit Gantang. Fahaman politik lama BN terkubur, politik perkauman sempit UMNO ditolak oleh rakyat, politik kebendaan dan rasuah juga ditolak oleh rakyat, politik fitnah, perebutan kuasa, salah guna kuasa dan ugutan juga ditolak mentah-mentah oleh rakyat Bk. Gantang.

Kini Rakyat boleh jadi Hakim yang lebih arif lagi bijaksana dari hakim-hakim yang sedia ada bagi menghukum salah laku politik UMNO dan BN. Rakyat Bukit Gantang, Bukit Selambau, Kuala Terengganu dan Permatang Pauh telapun menjadi hakim yang telahpun memutuskan bahawa rakyat dan Pakatan Rakyat adalah dipihak yang benar dan UMNO BN dipihak yang salah dan mesti ditolak dalam PRU akan datang.

Kemenangan Hj Nizar adalah kemenangan untuk rakyat. Pakatan Rakyat wajib menghargai kemenangan ini, jangan hampakan harapan rakyat, rakyat menaruh harapan yang tinggi untuk melihat lebih jauh ke hadapan. Jadikan kemenagan ini sebagai asas bagi mengukuhkan hubungan Pakatan Rakyat dan mendekatkan diri dengan rakyat.



PAS 4 ALL/ PAS UNTUK SEMUA

Kemenangan Pakatan Rakyat merupakan kemenangan untuk semua rakyat..Tahniah di ucapkan! Teruskan dgn memberi sokongan kpd Pakatan Rakyat..TAKBIR!

Kemenangan Pakatan Rakyat, Kesejahteraan Rakyat!

2 comments:

Umairah. said...

alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah.. :)

p/s: ouh ye, alang2 dah komen, ana nk komen sket. ana x psti klu2 ana je yg alami nie..

ermm..nak bukak blog nta, cm lmbt sket.. loading lmbt. ermm..ana xkisah tnggu, cuma klu ada guest2 len yg dtg, smata2 nk bc posting bru, tkut d0rg boring tnggu, so nk baca pn xjadi. jd, mklumat yg nta nk bg, xsmpai.

tak psti sbb apa, mgkn sbb byk sgt pic kt tepi, atau sbb2 len yg mnyebabkan loading tue lmbt. skdr menegur, klu tak baik, buang jauh2 k..maaf bbyk, slh silap.

wassalam.

Ahmad Taufiq Redzuan said...

assalamualaikum,

syukran atas komen nti..yer ker? ana pun x tahu masalah tu..sebab, bila ana bukak blog ana, ok pulak..x delah lama sangat tunggu loading..adelah dalam 2 atau 3 minit..apa2 pun, syukran atas komen nti..insyaAllah, ana cuba fikirkan apa yg perlu..

assalamualaikum..